Temporalització

El treball amb aquest bloc té una temporalització prevista de 3 hores i 30 minuts (la unitat sencera comporta 12 hores i 30 minuts). Es desenvolupa aproximadament en 7 dies, d’acord amb els ajustaments que pugui fer el formador del curs (la formació amb tota la unitat es preveu que es realitzi en uns 25 dies).

La temporalització del bloc preveu la consulta dels continguts principals i els d’ampliació (1 hora i 15 minuts) i la realització de les activitats d’aprenentatge i d’avaluació estipulades (2 hores i 15 minuts). Les activitats d’aprenentatge opcionals no es tenen en compte en la temporalització (30 minuts).

Objectius

> Conceptes

- Conèixer les característiques específiques d’una entrevista de feina.
- Prendre consciència dels diversos tipus d’entrevista existents.
- Conèixer sistemes de selecció de personal de característiques semblants.
- Conèixer els elements que integren una entrevista de feina.

> Procediments

- Analitzar la diferència entre entrevista de feina i conversa normal.
- Identificar els diferents tipus d’entrevista de feina.
- Saber aplicar estratègies discursives adequades a cada situació d’entrevista.

> Normes, valors, actituds

- Reflexionar sobre la finalitat de l’entrevista de feina.
- Prendre consciència que hi ha diferents graus de conducció d’una entrevista de feina.
- Prendre consciència que cada tipus d’entrevista requereix una estratègia discursiva determinada.

Activitats

Objectiu específic Nucli de coneixement Activitat Tipologia i recurs Dinàmica de treball Temps
Analitzar els elements que caracteritzen una entrevista de feina i que la diferencien d’una conversa informal (conceptual, procedimental)

Què és una entrevista de feina

Activitat 1
(d’aprenentatge)
Preguntes obertes (prova d’assaig breu, amb tramesa de resposta al formador) Individual 20 minuts
Reflexionar sobre la finalitat de les entrevistes de feina (procedimental, actitudinal)

Què és una entrevista de feina

Finalitat de l’entrevista de feina

Activitat 2
(d’aprenentatge)
Preguntes obertes (prova d’assaig breu, amb tramesa de resposta al formador) Parelles 30 minuts
Conèixer les característiques que permeten identificar les entrevistes de feina (conceptual) Tipus d’entrevista de feina Activitat 3
(d’aprenentatge, opcional)
Preguntes tancades (prova de discriminació, interactiva) Individual [15 minuts]
Identificar quins elements són propis de tipus d’entrevistes concretes (conceptual, procedimental)

Tipus d’entrevista de feina

Activitat 4
(d’aprenentatge)
Preguntes obertes (prova d’assaig breu, amb tramesa de resposta al formador) Individual 20 minuts
Determinar el grau de professionalitat de l’entrevistador (procedimental, actitudinal)

Tipus d’entrevista de feina

Activitat 5
(d’aprenentatge, opcional)
Preguntes tancades (prova de relacionar, interactiva) Individual [15 minuts]
Aplicar estratègies discursives diferents en modalitats d’entrevista diferents (procedimental) Tot el bloc Activitat 6
(d’aprenentatge)
Preguntes obertes (prova d’assaig breu, amb tramesa de resposta al formador) Individual 20 minuts
Reflexionar i debatre sobre les característiques i finalitats que han de tenir les entrevistes de feina (conceptual, procedimental, actitudinal) Tot el bloc Activitat 7
(d’avaluació)
Grup de discussió (debat virtual, moderat pel formador) Gran grup 45 minuts

Activitat d’avaluació final d’unitat

Aquesta activitat es relaciona amb el bloc i també amb els altres dos blocs de la unitat. Permet fer l’avaluació final de la unitat. Es pot anar elaborant a mesura que es desenvolupa el treball amb els diversos blocs i s’ha de lliurar els últims 5 dies de treball amb la unitat.

Objectiu específic Nucli de coneixement Activitat Tipologia Dinàmica de treball Temps
Elaborar un informe on es descriuren tots els passos que cal seguir per afrontar una entrevista de feina (actitudinal, conceptual, procedimental) Tota la unitat Activitat final d’unitat
(d’avaluació)
Preguntes obertes (assaig extens, amb tramesa de resposta al formador) Individual 2 hores i 05 minuts

Sistema d’avaluació
L’avaluació és conjunta a tota la unitat i implica fer necessàriament les 5 ctivitats d’avaluació previstes per a tota la unitat i l’activitat d’avaluació final. Un 40% de la qualificació s’obté de l’activitat final; un 50%, de les activitats d’avaluació formativa; i un 10%, de l’aprofitament de les altres activitats d’aprenentatge no estrictament avaluatives.