 |
Temporalització
El treball amb aquest bloc té una temporalització prevista
de 3 hores i 30 minuts (la unitat sencera comporta 12 hores i 30 minuts).
Es desenvolupa aproximadament en 7 dies, dacord amb els ajustaments
que pugui fer el formador del curs (la formació amb tota la unitat es
preveu que es realitzi en uns 25 dies).
La temporalització del bloc preveu la consulta dels continguts
principals i els dampliació (1 hora i 15 minuts) i la realització
de les activitats daprenentatge i davaluació estipulades (2
hores i 15 minuts). Les activitats daprenentatge opcionals no es
tenen en compte en la temporalització (30 minuts).
Objectius
> Conceptes
- Conèixer les característiques específiques duna entrevista
de feina.
- Prendre consciència dels diversos tipus dentrevista existents.
- Conèixer sistemes de selecció de personal de característiques semblants.
- Conèixer els elements que integren una entrevista de feina.
> Procediments
- Analitzar la diferència entre entrevista de feina i
conversa normal.
- Identificar els diferents tipus dentrevista de feina.
- Saber aplicar estratègies discursives adequades a cada situació dentrevista.
> Normes, valors, actituds
- Reflexionar sobre la finalitat de lentrevista de feina.
- Prendre consciència que hi ha diferents graus de conducció duna entrevista
de feina.
- Prendre consciència que cada tipus dentrevista requereix una estratègia
discursiva determinada.
Activitats
Objectiu específic | Nucli de coneixement | Activitat | Tipologia i recurs
| Dinàmica de treball | Temps |
---|
Analitzar els elements que caracteritzen una entrevista de feina
i que la diferencien duna conversa informal (conceptual, procedimental)
|
Què és una entrevista de feina
| Activitat 1
(daprenentatge) |
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa
de resposta al formador)
| Individual
| 20 minuts
|
Reflexionar sobre la finalitat de les entrevistes de feina (procedimental,
actitudinal)
|
Què és una entrevista de feina
Finalitat de lentrevista de feina
| Activitat 2
(daprenentatge) |
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa
de resposta al formador)
| Parelles
| 30 minuts
|
Conèixer les característiques que permeten identificar les entrevistes
de feina (conceptual)
| Tipus dentrevista de feina
| Activitat 3
(daprenentatge, opcional) |
Preguntes tancades (prova de discriminació, interactiva)
| Individual
| [15 minuts]
|
Identificar quins elements són propis de tipus dentrevistes concretes
(conceptual, procedimental)
|
Tipus dentrevista de feina
| Activitat 4
(daprenentatge) |
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa
de resposta al formador)
| Individual
| 20 minuts
|
Determinar el grau de professionalitat de lentrevistador (procedimental,
actitudinal)
|
Tipus dentrevista de feina
| Activitat 5
(daprenentatge, opcional) |
Preguntes tancades (prova de relacionar, interactiva)
| Individual
| [15 minuts]
|
Aplicar estratègies discursives diferents en modalitats dentrevista
diferents (procedimental)
| Tot el bloc
| Activitat 6
(daprenentatge) |
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa
de resposta al formador)
| Individual
| 20 minuts
|
Reflexionar i debatre sobre les característiques i finalitats que han de tenir les entrevistes de feina (conceptual, procedimental, actitudinal)
| Tot el bloc
| Activitat 7
(davaluació) |
Grup de discussió (debat virtual, moderat pel formador)
| Gran grup
| 45 minuts
|
Activitat davaluació final dunitat
Aquesta activitat es relaciona amb el bloc i també amb
els altres dos blocs de la unitat. Permet fer lavaluació final de la
unitat. Es pot anar elaborant a mesura que es desenvolupa el treball amb
els diversos blocs i sha de lliurar els últims 5 dies de treball amb
la unitat.
Objectiu específic | Nucli de coneixement | Activitat
| Tipologia | Dinàmica de treball | Temps |
---|
Elaborar un informe on es descriuren tots els passos
que cal seguir per afrontar una entrevista de feina (actitudinal,
conceptual, procedimental)
| Tota la unitat
| Activitat final dunitat
(davaluació) |
Preguntes obertes (assaig extens, amb tramesa de resposta
al formador)
| Individual
| 2 hores i 05 minuts
|
Sistema davaluació
Lavaluació és conjunta a tota la unitat i implica fer necessàriament
les 5 ctivitats davaluació previstes per a tota la unitat i lactivitat
davaluació final. Un 40% de la qualificació sobté de lactivitat final;
un 50%, de les activitats davaluació formativa; i un 10%, de laprofitament
de les altres activitats daprenentatge no estrictament avaluatives.
|