“Seria ideal poder superar les expectatives que té l’entrevistador/a. És possible si saps perfectament què vol.”

M. Bonet

L’entrevista és un acte de comunicació que, si es fa des del respecte cap al candidat i amb un interès honest a valorar-ne l’adequació en un determinat lloc de treball, segueix unes fases fàcils d’identificar. Uns primers minuts dedicats a la creació d’un ambient propici per a la comunicació donen pas a l’interrogatori pròpiament dit i, quan s’ha completat el procés, l’entrevistador dóna senyals a l’entrevistat que la conversa es clou. Això en el millor dels casos, és clar. Per la seva banda, l’entrevistat ha d’intentar afrontar l’entrevista amb un treball previ de coneixement de l’empresa i d’autoconeixement, i abocar-se amb interès i decisió a tot el procés de selecció. En qualsevol cas, és molt important treure el màxim partit de cada entrevista independentment del fet que acabi donant accés a una ocupació: cal dedicar uns minuts a fer una reflexió crítica de l’actuació realitzada i a prendre nota de tot allò que pugui ser d’utilitat en el futur (respostes desafortunades, comentaris que han agradat al seleccionador...).