 |
Temporalització
El treball amb aquest bloc té una temporalització
prevista de 3 hores i 40 minuts (la unitat sencera comporta 7 hores i
30 minuts). Es desenvolupa aproximadament en 8 dies, d’acord amb
els ajustaments que pugui fer el formador del curs (la formació
amb tota la unitat es preveu que es faci en uns 15 dies).
La temporalització del bloc preveu la consulta
dels continguts principals i els d’ampliació (30 minuts)
i la realització de les activitats d’aprenentatge i d’avaluació
estipulades (3 hores i 10 minuts). Les activitats d’aprenentatge
opcionals no es tenen en compte en la temporalització (30 minuts).
Objectius
> Conceptes
- Saber extreure informació per a l'elaboració
de fitxes.
- Saber formular objectius que guiïn l'elaboració de fitxes.
- Conèixer els elements rellevants de la fitxa.
> Procediments
- Extreure la informació principal per a l'elaboració
de la fitxa.
- Identificar els objectius per als quals s'elabora la fitxa.
> Normes, valors, actituds
- Entendre l'elaboració de fitxes com una tasca
inherent en el procés d'organització de la informació.
- Valorar la necessitat d'elaborar fitxes.
Activitats
Objectius específics
| Nucli de coneixement
| Activitat
| Tipologia i recurs
| Dinàmica de treball
| Temps
|
Determinar els mots clau i els descriptors que permeten identificar el contingut d’una fitxa (conceptual, procedimental)
|
Identificació de l’obra
| Activitat 1
(daprenentatge)
|
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa de resposta al formador)
| Individual | 15 minuts
|
Determinar la manera més eficient de recollir la informació (procedimental)
|
Extracció la informació
Incorporació de la informació
| Activitat 2
(daprenentatge)
|
Preguntes tancades (prova de discriminació, interactiva)
| Individual
| 15 minuts
|
Recrear una fitxa de citació (procedimental)
|
Incorporació de la informació
| Activitat 3
(daprenentatge)
|
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa de resposta al formador)
| Parelles
| 20 minuts
|
Discriminar informacions pertanyents a diferents tipus de fitxes (conceptual, procedimental, actitudinal)
| Incorporació de la informació
| Activitat 4
(davaluació)
|
Grup de discussió (debat virtual, moderat pel formador)
| Gran grup | 50 minuts
|
Recrear en el format de fitxes el material emprat en l’elaboració d’una ressenya (procedimental)
| Incorporació de la informació
| Activitat 5
(daprenentatge)
|
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa de resposta al formador)
| Individual | 40 minuts
|
Analitzar la informació del document base i seleccionar els apartats rellevants per confeccionar una fitxa amb un objectiu concret (procedimental)
| Tot el bloc
| Activitat 6
(daprenentatge)
|
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa de resposta al formador)
| Individual | 20 minuts
|
Analitzar un document digital i elaborar-ne una fitxa (procedimental)
| Tot el bloc
| Activitat 7
(davaluació)
|
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa de resposta al formador)
| Parelles
| 30 minuts
|
Seleccionar la informació rellevant d’un document base i registrar-la en fitxes (procedimental)
| Tot el bloc
| Activitat 8
(daprenentatge, opcional)
|
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa de resposta al formador)
| Parelles
| [30 minuts]
|
Activitat davaluació final dunitat
Aquesta activitat es relaciona amb el bloc i també amb l’altre bloc de la unitat. Permet fer l’avaluació final de la unitat. Es pot anar elaborant a mesura que es desenvolupa el treball amb els diversos blocs i s’ha de lliurar els últims 3 dies de treball amb la unitat.
Objectiu específic
| Nucli de coneixement
| Activitat
| Tipologia
| Dinàmica de treball
| Temps
|
Elaborar dues fitxes de diferents tipus
justificant-ne l'objectiu, el format i el contingut (conceptual, procedimental,
actitudinal)
| Tota la unitat
| Activitat
final dunitat (davaluació) |
Preguntes obertes (assaig extens, amb tramesa
de resposta al formador)
| Individual
| 1 hora i 5 minuts
|
Sistema davaluació
Lavaluació és conjunta a tota la
unitat i implica fer necessàriament les 3 activitats davaluació
previstes per a tota la unitat i lactivitat davaluació
final. Un 40% de la qualificació s’obté de l’activitat
final; un 50%, de les activitats d’avaluació formativa, i
un 10%, de l’aprofitament de les altres activitats d’aprenentatge
no estrictament avaluatives.
|