Temporalització

El treball amb aquest bloc té una temporalització prevista de 3 hores i 40 minuts (la unitat sencera comporta 7 hores i 30 minuts). Es desenvolupa aproximadament en 8 dies, d’acord amb els ajustaments que pugui fer el formador del curs (la formació amb tota la unitat es preveu que es faci en uns 15 dies).

La temporalització del bloc preveu la consulta dels continguts principals i els d’ampliació (30 minuts) i la realització de les activitats d’aprenentatge i d’avaluació estipulades (3 hores i 10 minuts). Les activitats d’aprenentatge opcionals no es tenen en compte en la temporalització (30 minuts).

Objectius

> Conceptes

- Saber extreure informació per a l'elaboració de fitxes.
- Saber formular objectius que guiïn l'elaboració de fitxes.
- Conèixer els elements rellevants de la fitxa.

> Procediments

- Extreure la informació principal per a l'elaboració de la fitxa.
- Identificar els objectius per als quals s'elabora la fitxa.

> Normes, valors, actituds

- Entendre l'elaboració de fitxes com una tasca inherent en el procés d'organització de la informació.
- Valorar la necessitat d'elaborar fitxes.

Activitats

Objectius específics Nucli de coneixement Activitat Tipologia i recurs Dinàmica de treball Temps
Determinar els mots clau i els descriptors que permeten identificar el contingut d’una fitxa (conceptual, procedimental)

Identificació de l’obra

Activitat 1
(d’aprenentatge)
Preguntes obertes (prova d’assaig breu, amb tramesa de resposta al formador) Individual15 minuts
Determinar la manera més eficient de recollir la informació (procedimental)

Extracció la informació

Incorporació de la informació

Activitat 2
(d’aprenentatge)
Preguntes tancades (prova de discriminació, interactiva) Individual 15 minuts
Recrear una fitxa de citació (procedimental)

Incorporació de la informació

Activitat 3
(d’aprenentatge)
Preguntes obertes (prova d’assaig breu, amb tramesa de resposta al formador) Parelles 20 minuts
Discriminar informacions pertanyents a diferents tipus de fitxes (conceptual, procedimental, actitudinal)

Incorporació de la informació

Activitat 4
(d’avaluació)
Grup de discussió (debat virtual, moderat pel formador) Gran grup 50 minuts
Recrear en el format de fitxes el material emprat en l’elaboració d’una ressenya (procedimental)

Incorporació de la informació

Activitat 5
(d’aprenentatge)
Preguntes obertes (prova d’assaig breu, amb tramesa de resposta al formador) Individual40 minuts
Analitzar la informació del document base i seleccionar els apartats rellevants per confeccionar una fitxa amb un objectiu concret (procedimental)

Tot el bloc

Activitat 6
(d’aprenentatge)
Preguntes obertes (prova d’assaig breu, amb tramesa de resposta al formador) Individual20 minuts
Analitzar un document digital i elaborar-ne una fitxa (procedimental)

Tot el bloc

Activitat 7
(d’avaluació)
Preguntes obertes (prova d’assaig breu, amb tramesa de resposta al formador) Parelles 30 minuts
Seleccionar la informació rellevant d’un document base i registrar-la en fitxes (procedimental)

Tot el bloc

Activitat 8
(d’aprenentatge, opcional)
Preguntes obertes (prova d’assaig breu, amb tramesa de resposta al formador) Parelles [30 minuts]

Activitat d’avaluació final d’unitat

Aquesta activitat es relaciona amb el bloc i també amb l’altre bloc de la unitat. Permet fer l’avaluació final de la unitat. Es pot anar elaborant a mesura que es desenvolupa el treball amb els diversos blocs i s’ha de lliurar els últims 3 dies de treball amb la unitat.

Objectiu específic Nucli de coneixement Activitat Tipologia Dinàmica de treball Temps
Elaborar dues fitxes de diferents tipus justificant-ne l'objectiu, el format i el contingut (conceptual, procedimental, actitudinal) Tota la unitat Activitat final d’unitat (d’avaluació) Preguntes obertes (assaig extens, amb tramesa de resposta al formador) Individual 1 hora i 5 minuts

Sistema d’avaluació

L’avaluació és conjunta a tota la unitat i implica fer necessàriament les 3 activitats d’avaluació previstes per a tota la unitat i l’activitat d’avaluació final. Un 40% de la qualificació s’obté de l’activitat final; un 50%, de les activitats d’avaluació formativa, i un 10%, de l’aprofitament de les altres activitats d’aprenentatge no estrictament avaluatives.