 |
Temporalització
El treball amb aquest bloc té una temporalització prevista
d1 hora i 50 minuts (la unitat sencera comporta 7 hores i 30 minuts).
Es desenvolupa aproximadament en 4 dies, dacord amb els ajustaments
que pugui fer el formador del curs (la formació amb tota la unitat es
preveu que es realitzi en 15 dies).
La temporalització del bloc preveu la consulta dels continguts
principals i els dampliació (30 minuts) i la realització de les
activitats daprenentatge i davaluació estipulades (1 hora
i 20 minuts). Les activitats daprenentatge opcionals no es tenen
en compte en la temporalització (15 minuts).
Objectius
> Conceptes
- Conèixer els diferents recursos formatius que els serveis
lingüístics universitaris han elaborat (en especial lInterc@t), a fi
de facilitar laprenentatge del català als estudiants de mobilitat.
- Conèixer la diversitat diniciatives de suport lingüístic existents
com a complement de loferta formativa (tutories lingüístiques, parelles
lingüístiques, intercanvis de llengües...).
- Conèixer algunes mesures de suport que permeten fer compatibles els
drets lingüístics de lestudiant de mobilitat amb el dret
del professor a expressar-se en la llengua que prefereixi.
- Conèixer lexistència de certificats oficials que acrediten el coneixement
de la llengua catalana.
> Procediments
- Analitzar diferents mesures que permeten fer compatibles
els drets lingüístics del professorat i els dels estudiants de mobilitat.
- Treballar amb els recursos lingüístics virtuals que les universitats
ofereixen per a la formació dels estudiants de mobilitat.
- Determinar les característiques dun parell diniciatives de suport
lingüístic a lestudiant de mobilitat.
- Identificar els objectius que persegueixen diverses activitats dacollida
lingüística.
> Normes, valors, actituds
- Reflexionar sobre les necessitats lingüístiques dels
estudiants de mobilitat i la seva predisposició a lestudi del català.
- Reflexionar sobre la compatibilitat dels drets lingüístics del professorat
i dels del col·lectiu destudiants de mobilitat.
- Valorar la importància de preservar els drets lingüístics dels estudiants
catalans.
Activitats
Objectiu específic
| Nucli de coneixement
| Activitat
| Tipologia i recurs
| Dinàmica de treball
| Temps
|
Reflexionar sobre la predisposició a lestudi del català dels estudiants
de mobilitat (actitudinal, conceptual)
|
Laprenentatge del català
| Activitat
1
(davaluació) |
Grup de discussió (debat virtual, moderat pel formador)
| Gran grup
| 20 minuts
|
Conèixer els recursos existents per a laprenentatge del català
que ofereixen les universitats catalanes (conceptual, procedimental)
|
Laprenentatge del català
| Activitat
2
(daprenentatge) |
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa
de resposta al formador)
| Parelles
| 20 minuts
|
Orientar els estudiants de mobilitat en laprenentatge del català
(conceptual, procedimental)
|
Laprenentatge del català
Suport lingüístic
| Activitat
3
(daprenentatge, opcional) |
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa
de resposta al formador)
| Individual
| [10 minuts]
|
Identificar els objectius de les diferents iniciatives de suport
lingüístic que ofereixen les universitats catalanes (conceptual, procedimental)
|
Laprenentatge del català
Suport lingüístic
| Activitat
4
(daprenentatge, opcional) |
Pregunta tancada (prova de relacionar, interactiva)
| Individual
| [5 minuts]
|
Reflexionar sobre la compatibilitat dels drets lingüístics del professorat
i dels del col·lectiu destudiants de mobilitat, i proposar mesures
integradores (procedimental, actitudinal)
|
Laprenentatge del català
Suport lingüístic
Ajuda a laula
| Activitat
5
(daprenentatge) |
Pregunta oberta (prova dassaig breu, amb tramesa de
resposta al formador)
| Individual
| 20 minuts
|
Conèixer els recursos lingüístics que les universitats ofereixen
per a la formació dels estudiants de mobilitat (procedimental)
|
Laprenentatge del català
Suport lingüístic
Ajuda a laula
| Activitat
6
(davaluació) |
Pregunta oberta (prova dassaig breu, amb tramesa de
resposta al formador)
| Individual
| 20 minuts
|
Activitat davaluació final dunitat
Aquesta activitat es relaciona amb els tres blocs de la
unitat, i permet fer-ne lavaluació final. Es pot anar desenvolupant
a mesura que es desenvolupa el treball amb els diversos blocs i sha
de lliurar els darrers 4 dies de treball amb la unitat.
Objectiu específic | Nucli de coneixement | Activitat
| Tipologia | Dinàmica de treball | Temps |
---|
Abordar la mobilitat estudiantil internacional i descriure
i analitzar la manera com les universitats catalanes gestionen les
situacions de multilingüisme produïdes per aquest fenomen (actitudinal,
conceptual, procedimental)
| Tota la unitat
| Activitat final dunitat
(davaluació) |
Preguntes obertes (assaig extens, amb tramesa de resposta
al formador)
| Individual
| 2 hores i 10 minuts
|
Sistema davaluació
Lavaluació és conjunta a tota la unitat i implica fer necessàriament
les 6 activitats davaluació previstes per a tota la unitat i lactivitat
davaluació final. Un 40 % de lavaluació sobté de lactivitat final;
un 50 %, de les activitats davaluació formativa; i un 10 %, de laprofitament
de les altres activitats daprenentatge no estrictament avaluatives.
|