Temporalització
El treball amb aquest bloc té una temporalització prevista
de 2 hores i 30 minuts (la unitat sencera comporta 7 hores i 30 minuts).
Es desenvolupa aproximadament en 5 dies, dacord amb els ajustaments
que pugui fer el formador del curs (la formació amb tota la unitat es
preveu que es realitzi en 15 dies).
La temporalització del bloc preveu la consulta dels continguts
principals i els dampliació (30 minuts) i la realització de les
activitats daprenentatge i davaluació estipulades (2 hores).
Les activitats daprenentatge opcionals no es tenen en compte en
la temporalització (10 minuts).
Objectius
> Conceptes
- Aproximar-se a la situació sociolingüística de la llengua
catalana a Catalunya.
- Aproximar-se a la situació sociolingüística de la llengua catalana en
làmbit universitari.
- Aproximar-se a la mobilitat estudiantil i al procés de configuració
de lespai europeu deducació superior.
- Reconèixer els nous reptes que la mobilitat universitària
planteja pel que fa a la gestió del multilingüisme.
- Reconèixer les similituds lingüístiques existents entre les llengües
romàniques.
> Procediments
- Analitzar la presència del català en diferents sectors
socials.
- Comparar textos en diferents llengües romàniques.
- Identificar els factors que faciliten laccés als coneixements lingüístics
del català.
> Normes, valors, actituds
- Valorar la importància que els estudiants de mobilitat
coneguin la realitat sociolingüística de les universitats catalanes.
- Reflexionar sobre les diferents visions que es tenen de la realitat
sociolingüística catalana.
- Valorar el grau dintercomprensibilitat de les llengües romàniques com
a factor important per a laprenentatge de la llengua catalana.
- Entendre que la comprensió parcial dun text en una altra llengua és
un èxit comunicatiu.
- Valorar el domini de la competència receptiva en llengües romàniques.
- Reflexionar sobre la compatibilitat entre la mobilitat estudiantil i
la docència en català.
Activitats
Objectiu específic | Nucli de coneixement | Activitat | Tipologia i recurs
| Dinàmica de treball | Temps |
---|
Analitzar les diferents visions que es tenen de la realitat sociolingüística
de làmbit universitari català. (actitudinal)
|
Situació sociolingüística del país
Situació sociolingüística de làmbit universitari
Llengua i mobilitat
| Activitat 1
(davaluació) |
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa
de resposta al formador)
| Individual
| 30 minuts
|
Reflexionar sobre la situació sociolingüística actual de les universitats
catalanes (actitudinal)
|
Situació sociolingüística de làmbit universitari
Llengua i mobilitat
| Activitat
2
(daprenentatge, opcional) |
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa
de resposta al formador)
| Parelles
| [10 minuts]
|
Aplicar el domini de la competència receptiva en llengües romàniques
(procedimental, actitudinal)
| La intercomprensió lingüística
| Activitat 3
(daprenentatge) |
Pregunta tancada (prova de discriminació, interactiva)
| Individual
| 20 minuts
|
Descriure i analitzar els factors que faciliten laccessibilitat
als coneixements lingüístics del català (procedimental, actitudinal)
|
Situació sociolingüística de làmbit universitari
Llengua i mobilitat
La intercomprensió lingüística
| Activitat 4
(davaluació) |
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa
de resposta al formador)
| Individual
| 15 minuts
|
Establir els passos que caldria fer per acostar-se a una realitat
universitària on coexisteixen més duna llengua (actitudinal, procedimental)
|
Situació sociolingüística de làmbit universitari
Llengua i mobilitat
La intercomprensió lingüística
| Activitat
5
(daprenentatge) |
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa
de resposta al formador)
| Individual
| 30 minuts
|
Reflexionar sobre la compatibilitat entre mobilitat estudiantil i
la docència en català (actitudinal)
|
Situació sociolingüística de làmbit universitari
Llengua i mobilitat
La intercomprensió lingüística
| Activitat
6
(davaluació) |
Grup de discussió (debat virtual, moderat pel formador)
| Gran grup
| 25 minuts
|
Activitat davaluació final dunitat
Aquesta activitat es relaciona amb els tres blocs de la
unitat, i permet fer-ne lavaluació final. Es pot anar desenvolupant
a mesura que es desenvolupa el treball amb els diversos blocs i sha
de lliurar els darrers 4 dies de treball amb la unitat.
Objectiu específic | Nucli de coneixement | Activitat
| Tipologia | Dinàmica de treball | Temps |
---|
Abordar la mobilitat estudiantil internacional i descriure
i analitzar la manera com les universitats catalanes gestionen les
situacions de multilingüisme produïdes per aquest fenomen (actitudinal,
conceptual, procedimental)
| Tota la unitat
| Activitat final dunitat
(davaluació) |
Preguntes obertes (assaig extens, amb tramesa de resposta
al formador)
| Individual
| 2 hores i 10 minuts
|
Sistema davaluació
Lavaluació és conjunta a tota la unitat i implica fer necessàriament
les 6 activitats davaluació previstes per a tota la unitat i lactivitat
davaluació final. Un 40 % de lavaluació sobté de lactivitat final;
un 50 %, de les activitats davaluació formativa; i un 10 %, de laprofitament
de les altres activitats daprenentatge no estrictament avaluatives.
|