Activitat 1

10 minuts
Resposta interactiva

En el context universitari català es poden produir diferents realitats lingüístiques, i cadascuna d’aquestes realitats pot donar lloc a una necessitat d’actuació dinamitzadora concreta. Relacioneu aquestes diverses realitats amb una necessitat d’actuació.

[Per relacionar els fragments d’ambdues columnes, només cal clicar els fragments de la dreta: primer cal seleccionar, clicant-lo, el fragment que es vol relacionar i després clicar la posició on es creu que ha d’anar.]

[1] Dues llengües oficials dins de l’ensenyament universitari, les quals poden ser utilitzades amb igualtat de condicions pels estudiants
[a] Informar correctament de la realitat lingüística catalana als estudiants de mobilitat
[2] Estudiants catalans que, en principi, coneixen les dues llengües oficials.
[b] Fomentar l’ús de la llengua catalana en els usos interpersonals
[3] Estudiants de mobilitat que tenen un cert desconeixement de la realitat lingüística catalana
[c] Potenciar el bilingüisme passiu
[4] Professors que, en principi, han de conèixer les dues llengües oficials
[d] Estimular que el Personal d’Administració i Serveis usi la llengua catalana
[5] Professors que fan les classes en català canvien de llengua quan tenen un estudiant de mobilitat a l’aula
[e] Informar els professors dels instruments que els estudiants de mobilitat tenen al seu abast per aprendre la llengua catalana
[6] Estudiants catalans que tendeixen a la convergència lingüística
[f] Prioritzar, en la docència, la llengua catalana
[7] Personal d’Administració i Serveis que, en principi, coneix les dues llengües oficials del territori
[g] Promoure l’ús de la llengua catalana entre els estudiants catalans
Us queden 3 intents. Torneu a provar-ho.