 |
Activitat 1
10 minuts
Resposta interactiva
En el context universitari català es poden produir diferents
realitats lingüístiques, i cadascuna daquestes realitats pot donar lloc
a una necessitat dactuació dinamitzadora concreta. Relacioneu aquestes
diverses realitats amb una necessitat dactuació.
[Per relacionar els fragments dambdues columnes, només
cal clicar els fragments de la dreta: primer cal seleccionar, clicant-lo,
el fragment que es vol relacionar i després clicar la posició
on es creu que ha danar.]
[1] Dues llengües oficials dins de
lensenyament universitari, les quals poden ser utilitzades
amb igualtat de condicions pels estudiants
|
[a] Informar
correctament de la realitat lingüística catalana als estudiants
de mobilitat
|
[2] Estudiants catalans que, en principi,
coneixen les dues llengües oficials.
|
[b] Fomentar lús de la llengua catalana
en els usos interpersonals
|
[3] Estudiants de mobilitat que tenen
un cert desconeixement de la realitat lingüística catalana
|
[c] Potenciar el bilingüisme passiu
|
[4] Professors que, en principi, han
de conèixer les dues llengües oficials
|
[d] Estimular que el Personal dAdministració
i Serveis usi la llengua catalana
|
[5] Professors que fan les classes
en català canvien de llengua quan tenen un estudiant de mobilitat
a laula
|
[e] Informar els professors dels instruments
que els estudiants de mobilitat tenen al seu abast per aprendre
la llengua catalana
|
[6] Estudiants catalans que tendeixen
a la convergència lingüística
|
[f] Prioritzar, en la docència, la
llengua catalana
|
[7] Personal dAdministració i Serveis
que, en principi, coneix les dues llengües oficials del territori
|
[g] Promoure lús de la llengua
catalana entre els estudiants catalans
|
|