Temporalització

El treball amb aquest bloc té una temporalització prevista de 2 hores i 15 minuts (la unitat sencera comporta 7 hores i 30 minuts). Es desenvolupa aproximadament en 4 dies, d’acord amb els ajustaments que pugui fer el formador del curs (la formació amb tota la unitat es preveu que es realitzi en uns 15 dies).

La temporalització del bloc preveu la consulta dels continguts principals i els d’ampliació (30 minuts) i la realització de les activitats d’aprenentatge i d’avaluació estipulades (1 hora i 45 minuts). Les activitats d’aprenentatge opcionals no es tenen en compte en la temporalització (20 minuts).

Objectius

> Conceptes

- Conèixer els diferents gèneres comunicatius a Internet.
- Diferenciar les estratègies comunicatives que ofereixen els gèneres electrònics.
- Conèixer l’estructura i les parts de què consta cadascun dels gèneres electrònics.

> Procediments

- Discriminar elements propis de cadascun dels gèneres electrònics.
- Fer un ús estratègic dels elements comunicatius segons el gènere electrònic que s’hi utilitzi.
- Ordenar les diferents parts que formen l’estructura d’un missatge de correu electrònic.
- Participar de forma activa i eficient en els diferents gèneres electrònics.

> Normes, valors, actituds

- Valorar la necessitat de conèixer els trets propis de cadascun dels gèneres electrònics.
- Considerar les situacions en què és millor l’ús d’un gènere o un altre.
- Tenir en compte el funcionament de cadascun dels gèneres electrònics per aconseguir una comunicació eficaç.

Activitats

Objectius específics Nucli de coneixement Activitat Tipologia i recurs Dinàmica de treball Temps
Analitzar la temàtica dels blocs i identificar-ne les característiques principals (conceptual, procedimental) El diari interactiu personal Activitat 1
(d’aprenentatge)
Preguntes obertes (prova d’assaig breu, amb tramesa de resposta al formador) Individual 20 minuts
Determinar les implicacions d’emprar un estil concret en la redacció de missatges (procedimental, actitudinal) El correu electrònic Activitat 2
(d’aprenentatge, opcional)
Preguntes obertes (prova d’assaig breu, amb tramesa de resposta al formador) Individual [20 minuts]
Redactar un missatge de correu electrònic tenint en compte el context (conceptual, procedimental) El correu electrònic Activitat 3
(d’aprenentatge)
Preguntes obertes (prova d’assaig breu, amb tramesa de resposta al formador) Individual 20 minuts
Analitzar les propietats dels fòrums electrònics (conceptual, procedimental) El fòrum electrònic Activitat 4
(d’avaluació)
Grup de discussió (debat virtual, moderat pel formador) Gran grup 50 minuts
Determinar les característiques dels gèneres electrònics (conceptual) Tot el bloc Activitat 5
(d’aprenentatge)
Preguntes tancades (prova de discriminació, interactiva) Individual 15 minuts

Activitat d’avaluació final d’unitat

Aquesta activitat es relaciona amb el bloc i també amb els altres dos blocs de la unitat. Permet fer l’avaluació final de la unitat. Es pot anar elaborant a mesura que es desenvolupa el treball amb els diversos blocs i s’ha de lliurar els últims 3 dies de treball amb la unitat.

Objectiu específic Nucli de coneixement Activitat Tipologia Dinàmica de treball Temps
Determinar els protocols de funcionament i d’ús característics d’un curs d’aprenentatge virtual (conceptual, procedimental, actitudinal) Tota la unitat Activitat final d’unitat (d’avaluació) Preguntes obertes (assaig extens, amb tramesa de resposta al formador) Individual 1 hora i 30 minuts

Sistema d’avaluació

L’avaluació és conjunta a tota la unitat i implica fer necessàriament les 3 activitats d’avaluació previstes per a tota la unitat i l’activitat d’avaluació final. Un 40 % de la qualificació s’obté de l’activitat final; un 50 %, de les activitats d’avaluació formativa; i un 10 %, de l’aprofitament de les altres activitats d’aprenentatge no estrictament avaluatives.