Temporalització
El treball amb aquest bloc té una temporalització prevista
de 2 hores i 15 minuts (la unitat sencera comporta 7 hores i 30 minuts).
Es desenvolupa aproximadament en 4 dies, dacord amb els ajustaments que
pugui fer el formador del curs (la formació amb tota la unitat es preveu
que es realitzi en uns 15 dies).
La temporalització del bloc preveu la consulta dels continguts
principals i els dampliació (30 minuts) i la realització de les activitats
daprenentatge i davaluació estipulades (1 hora i 45 minuts). Les activitats
daprenentatge opcionals no es tenen en compte en la temporalització (20
minuts).
Objectius
> Conceptes
- Conèixer els diferents gèneres comunicatius
a Internet.
- Diferenciar les estratègies comunicatives que ofereixen els gèneres
electrònics.
- Conèixer lestructura i les parts de què consta cadascun
dels gèneres electrònics.
> Procediments
- Discriminar elements propis de cadascun dels gèneres
electrònics.
- Fer un ús estratègic dels elements comunicatius segons
el gènere electrònic que shi utilitzi.
- Ordenar les diferents parts que formen lestructura dun missatge de
correu electrònic.
- Participar de forma activa i eficient en els diferents gèneres
electrònics.
> Normes, valors, actituds
- Valorar la necessitat de conèixer els trets propis
de cadascun dels gèneres electrònics.
- Considerar les situacions en què és millor lús
dun gènere o un altre.
- Tenir en compte el funcionament de cadascun dels gèneres electrònics
per aconseguir una comunicació eficaç.
Activitats
Objectius específics
| Nucli de coneixement
| Activitat
| Tipologia i recurs
| Dinàmica de treball
| Temps
|
Analitzar la temàtica dels blocs i identificar-ne les característiques
principals (conceptual, procedimental)
| El diari interactiu personal
| Activitat
1
(daprenentatge)
|
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa
de resposta al formador)
| Individual
| 20 minuts
|
Determinar les implicacions demprar un estil concret en la redacció
de missatges (procedimental, actitudinal)
| El correu electrònic
| Activitat
2
(daprenentatge, opcional)
|
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa
de resposta al formador)
| Individual
| [20 minuts]
|
Redactar un missatge de correu electrònic tenint en compte el context
(conceptual, procedimental)
| El correu electrònic
| Activitat
3
(daprenentatge)
|
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa
de resposta al formador)
| Individual
| 20 minuts
|
Analitzar les propietats dels fòrums electrònics (conceptual, procedimental)
| El fòrum electrònic
| Activitat
4
(davaluació)
|
Grup de discussió (debat virtual, moderat pel formador)
| Gran grup
| 50 minuts
|
Determinar les característiques dels gèneres electrònics (conceptual)
| Tot el bloc
| Activitat
5
(daprenentatge)
|
Preguntes tancades (prova de discriminació, interactiva)
| Individual
| 15 minuts
|
Activitat davaluació final dunitat
Aquesta activitat es relaciona amb el bloc i també amb
els altres dos blocs de la unitat. Permet fer lavaluació final de la
unitat. Es pot anar elaborant a mesura que es desenvolupa el treball amb
els diversos blocs i sha de lliurar els últims 3 dies de treball amb
la unitat.
Objectiu específic
| Nucli de coneixement
| Activitat
| Tipologia
| Dinàmica de treball
| Temps
|
Determinar els protocols de funcionament i dús
característics dun curs daprenentatge virtual (conceptual,
procedimental, actitudinal)
| Tota la unitat
| Activitat final dunitat (davaluació) |
Preguntes obertes (assaig extens, amb tramesa de resposta
al formador)
| Individual
| 1 hora i 30 minuts
|
Sistema davaluació
Lavaluació és conjunta a tota la unitat i implica fer
necessàriament les 3 activitats davaluació previstes per a tota la unitat
i lactivitat davaluació final. Un 40 % de la qualificació sobté de lactivitat
final; un 50 %, de les activitats davaluació formativa; i un 10 %, de laprofitament
de les altres activitats daprenentatge no estrictament avaluatives.
|