El treball amb aquest bloc té una temporalització prevista de 6 hores i 30 minuts (la unitat sencera comporta 12 hores i 30 minuts). Es desenvolupa aproximadament en 14 dies, dacord amb els ajustaments que pugui fer el formador del curs (la formació amb tota la unitat es preveu que es realitzi en uns 25 dies).
La temporalització del bloc preveu la consulta dels continguts principals i els dampliació (2 hores) i la realització de les activitats daprenentatge i davaluació estipulades (4 hores i 30 minuts). Les activitats daprenentatge opcionals no es tenen en compte en la temporalització (45 minuts).
- Conèixer i diferenciar els components bàsics
de linforme.
- Conèixer els trets característics de linforme eficaç.
- Conèixer les estratègies discursives pròpies de
linforme.
- Conèixer diferents mètodes de consignació i representació
gràfica de la informació.
- Conèixer les característiques textuals pròpies
de linforme.
- Diferenciar lesborrany de la versió definitiva.
- Interpretar directrius de redacció dinformes.
- Analitzar els continguts principals dun informe.
- Recopilar, analitzar i presentar informació.
- Determinar ladequació de lordre expositiu establert.
- Analitzar ladequació dels elements que conformen linforme.
- Desenvolupar seqüències descriptives lògiques.
- Identificar i reformular els aspectes expressius i textuals que fan
ineficaç un informe.
- Analitzar i valorar el grau deficàcia dun informe.
- Discriminar entre textos ordenats i cohesionats.
- Diagnosticar leficàcia desborranys i premeditar-ne la reescriptura.
- Entendre que linforme té uns components bàsics.
- Entendre la necessitat de disposar les idees en una estructura lògica.
- Entendre la reescriptura com una forma daprenentatge.
- Valorar la necessitat de cercar un llenguatge neutre i objectiu.
- Entendre la reflexió com una tasca inherent en el procés
de producció textual.
- Valorar la necessitat de trobar formes expositives clares i llegibles.
- Valorar qualitats com leficàcia, linterès o lobjectivitat.
Objectius específics
| Nucli de coneixement
| Activitat
| Tipologia i recurs
| Dināmica de treball
| Temps
|
Identificar els trets característics dun informe eficaç (conceptual, procedimental) |
|
Característiques de linforme eficaç |
| Activitat
1
(daprenentatge)
|
Preguntes tancades (prova de discriminació, interactiva) |
| Individual
|
|
Analitzar el grau dobjectivitat dun informe (procedimental) |
|
Característiques de linforme eficaç |
| Activitat
2
(daprenentatge)
|
Preguntes tancades (prova de discriminació, interactiva) |
| Individual
|
|
Emprar estratègies discursives que minimitzin la subjectivitat dun informe (procedimental) |
|
Característiques de linforme eficaç |
| Activitat
3
(davaluació)
|
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa de resposta al formador) |
| Individual
|
|
Identificar i analitzar les estratègies persuasives que sempren en la producció dun informe (procedimental) |
|
Característiques de linforme eficaç |
| Activitat
4
(davaluació)
|
Grup de discussió (debat virtual, moderat pel formador) |
| Gran grup
|
|
Determinar ladequació dels títols (conceptual, actitudinal) |
|
Elements de la part preliminar |
| Activitat
5
(daprenentatge)
|
Preguntes tancades (prova de discriminació, interactiva) |
| Individual
|
|
Reflexionar sobre les propietats dels títols i proposar-ne de vàlids (conceptual, procedimental) |
|
Elements de la part preliminar |
| Activitat
6
(daprenentatge, opcional)
|
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa de resposta al formador) |
| Individual
|
|
Identificar els components propis dels resums
dels informes (conceptual, procedimental)
|
|
Elements de la part preliminar |
| Activitat
7
(daprenentatge)
|
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa de resposta al formador) |
| Individual
|
|
Conèixer els trets característics duna introducció (conceptual) |
|
Redacció de la introducció |
| Activitat
8
(daprenentatge, opcional)
|
Preguntes tancades (prova de discriminació, interactiva) |
| Individual
|
|
Identificar els diferents elements que componen la introducció dun informe (conceptual, procedimental) |
|
Redacció de la introducció |
| Activitat
9
(daprenentatge)
|
Preguntes tancades (prova de relacionar i de discriminació, interactiva) |
| Individual
|
|
Conèixer les característiques del cos dun informe (conceptual) |
|
Redacció del desenvolupament |
| Activitat
10
(daprenentatge, opcional)
|
Preguntes tancades (prova de discriminació, interactiva) |
| Individual
|
|
Consignar la informació de manera esquemàtica (procedimental) |
|
Redacció del desenvolupament
Redacció de les conclusions i les recomanacions
|
| Activitat
11
(daprenentatge)
|
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa de resposta al formador) |
| Individual
|
|
Presentar la informació de manera esquemàtica (procedimental) |
|
Redacció de les conclusions i les recomanacions
|
| Activitat
12
(daprenentatge, opcional)
|
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa de resposta al formador) |
| Individual
|
|
Presentar la informació de manera gràfica (procedimental) |
|
Redacció del desenvolupament
Redacció de les conclusions i les recomanacions
|
| Activitat
13
(daprenentatge)
|
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa de resposta al formador) |
| Individual
|
|
Discriminar la informació pròpia de lapartat de conclusions de la de lapartat de recomanacions (procedimental) |
|
Redacció de les conclusions i les recomanacions |
| Activitat
14
(davaluaciķ)
|
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa de resposta al formador) |
| Parelles
|
|
Aquesta activitat es relaciona amb el bloc i també amb laltre bloc de la unitat. Permet fer lavaluació final de la unitat. Es pot anar elaborant a mesura que es desenvolupa el treball amb els diversos blocs i sha de lliurar els últims 6 dies de treball amb la unitat.