Resposta
No és cert. Tot i que presenten trets comuns, cada informe és diferent i elaborar-lo requereix una certa flexibilitat per part de l’autor, que cada vegada ha de construir una estructura que respongui a les necessitats comunicatives. Plantejar bé el document és, doncs, una activitat creativa, amb una lògica de base i un gran marge d’improvisació.
Resposta
Exacte. Tot i que presenten trets comuns, cada informe és diferent i elaborar-lo requereix una certa flexibilitat per part de l’autor, que cada vegada ha de construir una estructura que respongui a les necessitats comunicatives. Plantejar bé el document és, doncs, una activitat creativa, amb una lògica de base i un gran marge d’improvisació.
Resposta
Exacte. Considerar el perfil del destinatari i tenir en compte les seves necessitats és fonamental per decidir què s'ha de dir —dades, explicacions, arguments— i com es pot dir —estructura i llenguatge.
Resposta
No és cert. Considerar el perfil del destinatari i tenir en compte les seves necessitats és fonamental per decidir què s'ha de dir —dades, explicacions, arguments— i com es pot dir —estructura i llenguatge—.
Resposta
No és cert. Cal considerar la possibilitat que lautor no pretengui arribar a un lector corrent, sinó a un d’especialitzat, amb el qual comparteix uns coneixements i un llenguatge.
Resposta
En efecte. És possible que lautor no pretengui arribar a un lector corrent, sinó a un d’especialitzat, amb el qual comparteix uns coneixements i un llenguatge.
Resposta
D’acord, però no sempre. Mentre que la presentació i l'anàlisi de dades requereixen poca implicació de l’emissor, hi ha apartats, com el de conclusions o recomanacions, en què l’autor haurà de prendre una posició crítica respecte a la seva investigació.
Resposta
Exacte. Si bé la presentació i l'anàlisi de dades requereixen poca implicació de l’emissor, hi ha apartats, com el de conclusions o recomanacions, en què l’autor haurà de prendre una posició crítica respecte a la seva investigació.
Resposta
Compte. Només si es té clar què es busca, encara que no se sàpiga com, es podrà avançar la tasca. Si no es pot formular l’objectiu és perquè encara no està prou definit el focus de la investigació.
Resposta
Exacte. Un cop acotat lobjectiu és quan es pot començar a treballar en lelaboració de linforme. Només si es té clar què es busca, encara que no se sàpiga com, es podrà avançar la tasca.
Resposta
No és cert. Cada disciplina té les seves, i també cada tipus d’investigació. Cal escollir la més apropiada en funció dels objectius que s’han marcat.
Resposta
D’acord. Cada disciplina té les seves, i també cada tipus d’investigació. Cal escollir la més apropiada en funció dels objectius que s’han marcat.
Resposta
Compte. Convé no incorporar l’observació en el document de manera directa, perquè semblaria massa subjectiva i poc convincent. És preferible utilitzar-la de manera indirecta i que serveixi de punt de partida per encarar el tema.
Resposta
Exacte. Convé no incorporar l’observació en el document de manera directa, perquè semblaria massa subjectiva i poc convincent. És preferible utilitzar-la de manera indirecta i que serveixi de punt de partida per encarar el tema.
Resposta
No és cert. Els autors s’han de fer constar segons la importància de la seva contribució a la investigació. En primer lloc, es fa constar l’autor principal i, a continuació, els altres autors en ordre decreixent de contribució.
Resposta
D’acord. Els autors s’han de fer constar segons la importància de la seva contribució a la investigació. En primer lloc, es fa constar l’autor principal i, a continuació, els altres autors en ordre decreixent de contribució.
Resposta
No és cert. Si els continguts que es tracten a la introducció són extensos, és recomanable presentar-los en apartats separats encapçalats amb un subtítol.
Resposta
En efecte. Si els continguts que es tracten a la introducció són extensos, és recomanable presentar-los en apartats separats encapçalats amb un subtítol.
Resposta
No és cert. Els apartats d’objectius, conclusions i recomanacions es poden redactar de manera esquemàtica i vincular, d’aquesta manera, els continguts.
Resposta
Exacte. També es pot redactar de manera esquemàtica, tipus enumeració.
 |
 |
Indiqueu si les afirmacions següents són certes.
1) Redactar un informe és una activitat rutinària que no requereix cap esforç creatiu.
2) Un informe només serà eficaç si lautor comprèn clarament les necessitats dels destinataris i les satisfà.
3) Un informe eficaç ha de ser clar i entenedor per a qualsevol lector.
4) És poc adequat
que la prosa dun informe contingui marques dels interlocutors o termes
que expressin judicis de valors.
5) És possible iniciar
lelaboració de linforme sense tenir clar lobjectiu.
6) Les tècniques
de recopilació de la informació sobre la qual es fonamentarà
linforme són les mateixes per a totes les disciplines.
7) Les anotacions resultat de lobservació es poden incorporar directament en linforme.
8) Els autors dun informe shan de fer constar en ordre alfabètic.
9) La introducció sha de redactar en un sol bloc, sense subtítols ni apartats.
10) La redacció de
lapartat de recomanacions ha de ser sempre discursiva, és
a dir, en un període de prosa cohesionat.
Assaig breu
Imagineu que esteu duent a terme una investigació
per a una assignatura i que el professor us demana que escrigueu un informe
de progrés sobre la situació en què es troba el projecte.
Feu una llista de la informació que hauria de proporcionar l'informe.
|