Resposta
En efecte, només l’anàlisi dels elements que intervenen en la comunicació permet prendre decisions sobre la pertinència de la informació que ha d’incloure l’informe.
Resposta
No és cert. Identificar el context en què s’inscriu l’informe i analitzar les expectatives del lector proporciona pistes molt útils per seleccionar la informació.
![]() |
||
|
![]() |
|
|||||||||||
ESTRUCTURA DE LINFORMECada informe requereix la construcció duna estructura pròpia que evidenciï el procés lògic dels raonaments que shi exposen. Tot i així, hi ha una sèrie de components que aquest document sol contenir, com ara: punts daccés a la lectura índex, resum i epígrafs, lexplicació del propòsit, la constància del mètode emprat i les dades i els resultats de la investigació. A més daquests elements, els informes valoratius inclouen lanàlisi de la informació dacord amb el mètode i les recomanacions i consells de lautor als destinataris sobre les decisions i mesures que cal prendre en relació amb lassumpte tractat. Lestructura en què es disposen els continguts de linforme estàndard, duna extensió mitjana, sol ser la següent:
Lestructura idònia serà aquella que permeti organitzar les dades de manera que el lector pugui accedir a la informació dun cop dull. La informació rellevant que ha de contenir un informe és determinada per l’anàlisi de la situació comunicativa en què s’inscriu
|