ESTRUCTURA DE L’INFORME

Cada informe requereix la construcció d’una estructura pròpia que evidenciï el procés lògic dels raonaments que s’hi exposen. Tot i així, hi ha una sèrie de components que aquest document sol contenir, com ara: punts d’accés a la lectura —índex, resum i epígrafs—, l’explicació del propòsit, la constància del mètode emprat i les dades i els resultats de la investigació. A més d’aquests elements, els informes valoratius inclouen l’anàlisi de la informació d’acord amb el mètode i les recomanacions i consells de l’autor als destinataris sobre les decisions i mesures que cal prendre en relació amb l’assumpte tractat.

L’estructura en què es disposen els continguts de l’informe estàndard, d’una extensió mitjana, sol ser la següent:

1. Part preliminar

Títol

Autor o autors

Data

Resum

Índex

Llista de figures i taules

2. Part central (o cos)

Introducció

Desenvolupament

Conclusions

Recomanacions

3. Part final

Annexos i apèndixs


L’estructura idònia serà aquella que permeti organitzar les dades de manera que el lector pugui accedir a la informació d’un cop d’ull.

La informació rellevant que ha de contenir un informe és determinada per l’anàlisi de la situació comunicativa en què s’inscriu
No