 |
Temporalització
El treball amb aquest bloc té una temporalització prevista
de 3 hores i 40 minuts de feina (la unitat sencera comporta 12 hores i
30 minuts). Es desenvolupa aproximadament en 7 dies, d’acord amb els ajustaments
que pugui fer el formador del curs (la formació amb tota la unitat es
preveu que es realitzi en uns 25 dies).
La temporalització del bloc preveu la consulta dels continguts
principals i els d’ampliació (30 minuts) i la realització de les activitats
d’aprenentatge i d’avaluació estipulades (3 hores i 10 minuts). Les activitats
d’aprenentatge opcionals no es tenen en compte en la temporalització (1
hora i 15 minuts).
Objectius
> Conceptes
- Conèixer la funció del guió en
la preparació del discurs.
- Identificar les diferents parts de l'exposició oral.
- Conèixer els continguts de cada part.
- Identificar les estratègies discursives que s'empren en cada
part.
- Conèixer els recursos expositius que proporcionen claredat a
l'exposició.
> Procediments
- Aplicar pautes de disseny del guió de l'exposició.
- Adquirir criteris per explicitar l'estructura del discurs.
- Reflexionar sobre la importància de contextualitzar el que s'explica.
- Aprendre a regular la densitat informativa de l'exposició.
- Adquirir criteris per dissenyar les diapositives de la presentació.
> Normes, valors, actituds
- Identificar actituds favorables i desfavorables en
el moment de parlar en públic.
- Entendre que la capacitat d'atenció de l'auditori és limitada,
i estretament vinculada amb la claredat expositiva.
Activitats
Objectius específics |
Nucli de coneixement |
Activitat |
Tipologia i recurs |
Dinàmica de treball |
Temps |
Conèixer la funció del guió en
la preparació del discurs (conceptual, procedimental) |
L'elaboració del guió
|
Activitat
1
(d'aprenentatge)
|
Preguntes tancades (prova de discrimanció
interactiva) |
Individual |
15 minuts |
Identificar les diferents parts de l'exposició
oral (conceptual, procedimental) |
L'elaboració del guió
|
Activitat
2
(d'aprenentatge, opcional)
|
Preguntes obertes (prova d'assaig breu,
amb tramesa de resposta al formador) |
Individual |
[30 minuts] |
Conèixer els continguts de la introducció
(conceptual) |
L'estructura de l'exposició
|
Activitat
3
(d'avaluació)
|
Preguntes obertes (prova d'assaig breu
amb tramesa de resposta al formador) |
Individual |
45 minuts |
Conèixer els continguts de les conclusions (conceptual) |
L'estructura de l'exposició |
Activitat
4
(d'avaluació)
|
Preguntes obertes (prova d'assaig breu,
amb tramesa de resposta al formador) |
Individual |
45 minuts |
Conèixer els recursos expositius que proporcionen
claredat a l'exposició (conceptual, procedimental) |
Estratègies explicatives
|
Activitat
5
(d'aprenentatge)
|
Preguntes obertes (prova d'assaig breu,
amb tramesa de resposta al formador) |
Individual |
45 minuts
|
Identificar les estratègies discursives que
s'emoren en cada part (conceptual, procedimental, actitudinal) |
Estratègies explicatives |
Activitat
6
(d'aprenentatge, opcional)
|
Preguntes obertes (prova d'assaig breu,
amb tramesa de resposta al formador) |
Individual |
[45 minuts] |
Elaborar el guió d'una exposició oral
(conceptual, procedimental, actitudinal) |
Tot el bloc
|
Activitat
7
(d'aprenentatge)
|
Preguntes obertes (prova d'assaig breu,
amb tramesa de resposta al formador) |
Individual |
40 minuts |
Activitat d'avaluació final d'unitat
Aquesta activitat es relaciona amb el bloc i també amb els altres dos blocs de la unitat. Permet fer l'avaluació final de la unitat. Es pot anar elaborant a mesura que es desenvolupa el treball amb els diversos blocs i s'ha de lliurar els últims 5 dies de treball amb la unitat.
Objectiu específic |
Nucli de coneixement |
Activitat |
Tipologia |
Dinàmica de treball |
Temps |
Elaborar i enregistrar una exposició oral que permeti aplicar els aprenentatges de la unitat (conceptual, procedimental, actitudinal) |
Tota la unitat |
Activitat final d'unitat (d'avaluació) |
Preguntes obertes (assaig extens, amb tramesa de resposta al formador) |
Individual |
2 hores i 30 minuts |
Sistema d'avaluació
L'avaluació és conjunta a tota la unitat
i implica fer necessàriament les 6 activitats d'avaluació
previstes per a tota la unitat i l'activitat d'avaluació final.
Un 40 % de la qualificació s'obté de l'activitat final; un
50 %, de les activitats d'avaluació formativa; i un 10 %, de l'aprofitament
de les altres activitats d'aprenentatge no estrictament avaluatives.
|