![]() |
||
|
![]() |
|
|||||
QUÈ ÉS UN SERVEI LINGÜÍSTIC Els serveis lingüístics són instruments destinats a organitzar i resoldre els aspectes relacionats amb les necessitats lingüístiques de les persones i els organismes. Aquestes necessitats poden ser de formació, de dinamització o d’assessorament, segons la finalitat amb què es creï un servei lingüístic, els objectius que es persegueixin i l’àmbit d’intervenció. Alguns dels seus objectius principals són aconseguir que els usuaris esdevinguin autosuficients en matèria lingüística i que millori la qualitat general de les comunicacions personals i institucionals. Atès que el concepte d’assessorament lingüístic és obert i canviant, el conjunt de serveis i activitats que ofereixen aquestes unitats de treball anomenades serveis lingüístics varia segons l’objectiu de l’organisme on es treballa i els mitjans de què es disposa. Les principals tasques de què s’encarreguen estan relacionades amb l’assessorament, la dinamització i la formació. Són les següents: [1] Revisió o correcció de textos orals i escrits
D’altra banda, els importants canvis que s’han produït en els darrers anys amb l’aparició de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) han tingut una gran repercussió en aquest àmbit professional i han afectat fonamentalment el seu sistema de treball. Entre els canvis més significatius, les TIC han permès simplificar tasques rutinàries (amb l’ús del correu electrònic per enviar documents i la consulta de bases de dades en línia o a Internet, per exemple), i també agilitar-les i optimar-les (amb l’activació del corrector automàtic del processador de textos, la cerca automàtica de mots en un document i l’ús de sistemes de traducció automàtica i assistida, entre altres ajudes). Un dels objectius principals d’un servei lingüístic
és aconseguir que els usuaris
|