Resposta
Compte! Aquesta actitud i aquesta manera dactuar podria considerar-se correcta en cas que en les pròximes hores shagi de fer un altre examen i es deixi per després el fet de mirar els apunts de classe per veure què sha fet malament.
Resposta
Exactament. És important que en sortir de lexamen es revisin els apunts i materials de classe per tal de consolidar laprenentatge i detectar els possibles errors comesos. També és recomanable fer aquest exercici per tal de preparar la revisió de lexamen i poder parlar amb el professor sobre com millorar allò que sha fet malament.
![]() |
||
|
![]() |
|
|||||
DESPRÉS DE LEXAMEN Normalment, després de lexamen és el moment en què lalumne valora com li ha anat i simagina la nota que pot arribar a treure en aquella prova. Aquesta reflexió resulta inevitable; és recomanable, però, fer un altre tipus dautoreflexió sobre la capacitat i habilitat que ha tingut de mostrar laprenentatge que ha adquirit en aquella assignatura. Per fer aquesta autoreflexió cal considerar els objectius que shavien plantejat a linici daquella assignatura i els que lestudiant creu que ha assolit. El moment posterior a lexamen també és un moment important; si no sha fet anteriorment, és el moment dassabentar-se com, quan i de quina manera es publicaran les notes. Un cop es conegui el resultat de la prova, és convenient valorar la necessitat de revisar lexamen (tant si la nota que sha tret coincideix amb la nota que un simaginava, com si no); en cas que es cregui necessari, es recomana preveure quan serà la revisió per tal de poder preparar els aspectes que es consideren interessants intercanviar i parlar amb lavaluador. És important, doncs, un cop sha sortit de lexamen, fer una autovaloració de com ha anat la prova. En aquest sentit es poden tenir en compte diferents criteris: per una banda, el temps destudi que se li ha dedicat a lassignatura; en segon terme, cal valorar en quin grau lestudiant ha posat de manifest els coneixements que shan obtingut daquella matèria; i, en darrer lloc, valorar si shan assolit els objectius daprenentatge de lassignatura. I després de lexamen, què saprèn? El període de temps posterior a una prova davaluació escrita té molt de valor per dos motius. El primer perquè aquest temps dóna loportunitat de comprovar el grau dencert de les respostes que shan escrit a lexamen, fet que portarà a una primera valoració dels resultats. El segon motiu es relaciona amb la possibilitat de consolidar els continguts que han sortit a lexamen. Daquesta manera, es pot comparar el que sha escrit en la prova amb el que està escrit als diferents materials de referència (apunts, llibres, etc.). Aquesta contrastació col·labora a consolidar duna manera fiable els aprenentatges. Què sha de fer, doncs, després dacabar un examen? A banda del merescut descans, si es vol treure el màxim partit de la prova que sha resolt es pot comentar i, millor encara, discutir amb els companys les respostes de les preguntes que ressalten pel seu rol en lexamen, sigui perquè han estat complexes o de redacció ambigua o, simplement, perquè no sestà segur de la pròpia resolució o dhaver entès la pregunta en la seva totalitat. Davant el dubte cal consultar i compartir amb daltres estudiants que han passat per la mateixa experiència quina ha estat la seva interpretació i orientació de la prova. Això també pot ajudar a definir possibles incoherències en les demandes que poden ser traslladades al professor i tingudes en compte a lhora de corregir i puntuar. En arribar a casa, es pot consultar el material dorigen on es poden trobar les respostes correctes de cada una de les preguntes. En concret, es pot identificar el tema de la pregunta particular i concretar la qüestió específica que sha fet, intentant ser tan acurat en la delimitació de la pregunta com sigui possible.
El moment posterior a lexamen és un moment també important en dos sentits: per una banda permet a lestudiant comparar les seves respostes amb les daltres companys i companyes així com contrastar-les amb els apunts i materials de classe. Per una altra banda és el moment de valorar si vol revisar la prova, i en cas afirmatiu, haurà de preparar-se aquest procés de revisió. Els estudiants de Matemàtiques surten de lexamen de Lògica. Alguns estudiants coincideixen en els resultats dels problemes plantejats a lexamen, però daltres estudiants han obtingut resultats ben diferents. Aquests darrers, possiblement, hagin comès algun error en lexamen. Suposeu que sou un daquests estudiants (amb resultats diferents a la resta de companys) i que en sortir de lexamen decidiu no mirar els apunts per no posar-vos nerviosos i evitar, així, el maldecap que suposa assumir que heu comès algun error a lexamen. Creieu que aquesta actuació és correcta?
|