Resposta
Dacord. Si hi ha alguna desviació això pot anar en detriment dalguna cosa que sha valorat com a important en un primer moment i posar-se en situació dometre-ho amb les presses de lescriptura. També es pot malmetre lestructura textual planificada atès que no es pot improvisar fàcilment i que precisa duna planificació més acurada.
Resposta
Compte. No suposa cap dificultat desviar-se de líndex que havia de servir de guia en aquesta fase, però cal controlar les variacions introduïdes més que res per no aportar alguna cosa que no shavia previst. Sha de comptar, però, que el procés descriptura no és lineal i si es decideix seguir per una via diferent, aquesta opció alternativa pot portar a un lloc inesperat.
![]() |
||
|
![]() |
|
||||||||||||||||||||
LA REDACCIÓ DE LEXAMEN A cavall entre abans i durant lexamen sembla que comptar amb una sistemàtica general per resoldre els exàmens pot centrar latenció en la resolució i també ajudar a reduir els nervis que es poden tenir. Daquesta manera es poden activar accions encadenades com: anotar al marge de lexamen el més important del que diu el professor, fer una lectura general i una de detallada en resoldre cada una de les qüestions plantejades, codificar les preguntes en funció de la dificultat, proposar-se o controlar el temps després de cada resposta, vigilar lortografia i la gramàtica, etc. Juntament amb un bon plantejament del contingut, una de
les coses més importants en aquest moment és
identificar el tipus de resposta que cal adaptar a cada pregunta que sha
plantejat. Algunes de les més comunes sexemplifiquen en el quadre
adjunt per tal de prendre decisions durant la resolució de lexamen (extret
de Barberà, 1996).
Un cop es comença a escriure lexamen és important que es posi atenció a la demanda que es fa en cadascuna de les preguntes per tal de donar la resposta més ajustada a aquesta demanda. Cal anar en compte en aquelles preguntes que inclouen més duna demanda. Per exemple: "assenyala els avantatges dutilitzar aquesta eina i compara-la amb la que hem utilitzat a classe". Durant la redacció de lexamen és el moment descriure detalladament tot el que sha planificat i segons el que sha planificat intentant ser el més fidel possible al guió?
|