GUARDAR-LOS FINS A ACABAR LA CARRERA, I PROU?

Hi ha qui llença al foc tot el que vol oblidar, confiant en el seu poder purificador. Així, algunes fogueres de Sant Joan s’han convertit en piles desordenades d’andròmines velles, com ara els apunts de les assignatures que ja s’han aprovat. Però els apunts es converteixen en materials inservibles una vegada han assolit la primera finalitat, és a dir, aprovar un examen o presentar un treball?

Són moltes les vegades que en el context acadèmic se senten frases del tipus "Això ja ho vàreu estudiar l’any passat, així que ho donem per sabut i continuem". A vegades un tema nou permet pensar en alguna assignatura que ja s’ha fet ("Em sembla que l’any passat ens van explicar que..."). Al llarg de la carrera hi ha diverses situacions que requereixen recuperar els apunts d’anys anteriors per recordar algunes de les matèries que s’han fet, les idees de les conferències o taules rodones a les quals s’ha assistit, els articles, llibres o webs que s’han consultat... Fins i tot una vegada acabada la carrera i ja en el context laboral poden aparèixer situacions en què seria d’utilitat rellegir alguns apunts o algunes notes per recuperar-ne alguna idea. Però quantes vegades aquest procés de buscar i recuperar uns apunts o unes notes no ha resultat una missió impossible?

És necessari classificar els apunts en dossiers, carpetes o arxius si el que es vol és recuperar-los quan es necessiten. A més, potser caldria posar-hi un nom o un petit índex per saber tot el que contenen i poder trobar-hi fàcilment informació útil.

La utilitat d’uns apunts va més enllà del context en què s’han pres i de la primera finalitat assolida; per aquest motiu resulta necessari classificar-los i guardar-los.

Considereu que el sistema de classificar i arxivar els apunts ha de ser sempre el mateix per a totes les matèries?
No