Resposta
D’acord. Sempre que es vulgui recordar una idea caldrà que s’anoti i, en aquest cas, si l’objectiu és relacionar el que s’ha llegit amb les anotacions de classe, és recomanable incloure aquestes idees en els apunts, per tal de recuperar-les en el moment d’estudiar.
Resposta
Compte. Sovint es pensa que quan es llegeix una informació, després es podrà recuperar quan es vulgui, i no sempre és així. En aquest cas, si es tracta d’un article que complementa alguna idea ja presentada a classe o bé presenta una perspectiva diferent i interessant de connectar amb el que ja es coneix, caldria fer anotacions en els apunts de classe, per tal de poder relacionar les idees en el moment d’estudiar, i després poder argumentar-les a l’examen.
![]() |
||
|
![]() |
|
|||||||||
LLEGINT UN ARTICLE Sovint els professors demanen o recomanen als seus alumnes que llegeixin algun article que es proposa a la bibliografia de l’assignatura per tal de completar el que s’explica a classe. En aquestes situacions hi ha estudiants que prenen notes mentre llegeixen les lectures recomanades. En el cas que es facin anotacions d’un article o d’un llibre, de ben segur que el procés d’anotació que se segueix i el tipus d’apunts són diferents de si es prenen notes a classe o en una conferència, atès que les fonts d’informació són diferents. Les principals diferències entre la presa d’apunts d’una font oral (classe, seminari...) i una font escrita (article, llibre, web...) són les que s’esmenten a continuació:
D’altra banda, de què dependrà que es prenguin apunts d’un article o no? I encara més: aquestes diferències que s’han comentat, com incidiran en el tipus d’anotació de l’article? El tipus d’anotació que es faci vindrà guiat principalment per l’objectiu de lectura. En els exemples que s’adjunten es poden consultar alguns objectius que poden incidir en la tria de què s’anotarà i per què.
En funció de l’objectiu es podran utilitzar procediments diferents per entendre la informació:
Prendre apunts d’una font escrita implica posar en joc unes habilitats i utilitzar uns procediments diferents de quan es prenen apunts d’una font oral. És important que es tingui en compte l’objectiu de la lectura per tal de fer de la presa d’apunts en aquestes situacions una eina d’aprenentatge útil i funcional. En una de les assignatures el professor us proposa llegir uns articles per aprofundir en la matèria i conèixer altres perspectives del que s’ha presentat a classe, però aquestes lectures no seran matèria d’examen. Decidiu llegir-vos un dels articles, perquè així creieu que podreu fer alguna aportació interessant a l’examen. Creieu que en aquest cas caldria prendre notes de l’article?
|