El treball amb aquest bloc té una temporalització prevista de 12 hores i 45 minuts
(la unitat sencera comporta 37 hores i 30 minuts). Es desenvolupa aproximadament en
12 dies, dacord amb els ajustaments que pugui fer el formador del curs (la formació
amb tota la unitat es preveu que es realitzi en uns 45 dies).
La temporalització del bloc preveu la consulta dels continguts principals i els dampliació
(3 hores i 30 minuts) i la realització de les activitats daprenentatge i davaluació
estipulades (9 hores i 15 minuts). Les activitats daprenentatge opcionals no es tenen en compte en la temporalització (2 hores i 25 minuts).
- Conèixer els tipus darguments simples més habituals (per exemples, per analogia, dautoritat, sobre les causes, deductius) i les seves característiques.
- Saber què és una fal·làcia en largumentació i conèixer diversos tipus de fal·làcies habituals o els usos erronis dels arguments.
- Analitzar la consistència dun text i dels seus arguments.
- Localitzar arguments en un text, classificar-los en diversos tipus, analitzar-los
i determinar per mitjà duna reflexió crítica si són oportuns, adequats i consistents.
- Identificar i classificar arguments inacceptables de diverses menes, i fal·làcies argumentatives, i poder-hi proposar solucions que facin viables les argumentacions.
- Construir una argumentació consistent amb un o diversos tipus darguments
ben utilitzats.
- Valorar la importància de fer servir arguments consistents en les argumentacions
formals universitàries.
- Reflexionar críticament sobre la importància de produir textos acadèmics formals
sense fal·làcies argumentatives o errors en els arguments.
- Reflexionar críticament sobre lús dels diversos tipus darguments.
- Valorar el coneixement de les regles bàsiques per a la construcció dels
bons arguments.
Objectius específics
| Nucli de coneixement
| Activitat
| Tipologia i recurs
| Dinàmica de treball
| Temps
|
Determinar si un text presenta arguments amb exemples (procedimental)
| Arguments
amb
exemples
| Activitat
1
(daprenentatge)
|
Preguntes tancades (prova de discriminació, interactiva)
| Individual
| 15 min
|
Determinar si els arguments amb exemples de diversos textos són consistents (procedimental)
| Arguments
amb
exemples
| Activitat
2
(daprenentatge)
|
Preguntes tancades (prova de discriminació, interactiva)
| Individual
| 20 min
|
Construir una argumentació amb contraexemples (procedimental)
| Arguments
amb
exemples
| Activitat
3
(daprenentatge)
|
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa de resposta al formador)
| Individual
| 40 min
|
Determinar loportunitat que un text porti arguments amb exemples (procedimental)
| Arguments
amb
exemples
| Activitat
4
(daprenentatge, opcional)
|
Preguntes tancades (prova de discriminació, interactiva)
| Individual
| [20 min]
|
Determinar si uns textos presenten arguments per analogia i si són adequats (procedimental)
| Arguments
per
analogia
| Activitat
5
(daprenentatge, opcional)
|
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa de resposta al formador)
| Individual
| [30 min]
|
Localitzar arguments per analogia en un text i analitzar-los (procedimental)
| Arguments
per
analogia
| Activitat
6
(davaluació)
|
Preguntes obertes (prova dassaig extens, amb tramesa de resposta al formador)
| Individual
| 30 min
|
Analitzar els arguments per analogia de diversos textos i reforçar la conclusió construint nous arguments (procedimental)
| Arguments
per
analogia
| Activitat
7
(daprenentatge)
|
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa de resposta al formador)
| Individual
| 45 min
|
Localitzar i analitzar els arguments dautoritat dun text i altres arguments (procedimental)
| Arguments dautoritat
| Activitat
8
(daprenentatge, opcional)
|
Preguntes tancades (prova de discriminació, interactiva)
| Individual
| [20 min]
|
Reflexionar críticament sobre lús dels arguments dautoritat (procedimental, actitudinal)
| Arguments dautoritat
| Activitat
9
(davaluació)
|
Grup de discussió (debat virtual, moderat pel formador)
| Gran grup
| 50 min
|
Analitzar la consistència de diversos arguments (procedimental)
| Arguments
per
analogia
Arguments dautoritat
| Activitat
10
(davaluació)
|
Preguntes obertes (prova dassaig extens, amb tramesa de resposta al formador)
| Individual
| 40 min
|
Analitzar un text susceptible de tenir arguments amb exemples, per analogia i dautoritat, localitzar-ne els arguments i determinar-ne la consistència (procedimental)
| Arguments amb
exemples
Arguments
per
analogia
Arguments dautoritat
| Activitat
11
(daprenentatge)
|
Preguntes tancades (prova de selecció múltiple, interactiva)
| Individual
| 20 min
|
Reflexionar sobre la consistència darguments sobre les causes (procedimental)
| Arguments sobre les causes
| Activitat
12
(daprenentatge)
|
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa de resposta al formador)
| Individual
| 30 min
|
Determinar si diversos arguments sobre les causes són consistents (procedimental)
| Arguments sobre les causes
| Activitat
13
(daprenentatge)
|
Preguntes tancades (prova de discriminació, interactiva)
| Individual
| 20 min
|
Analitzar la consistència argumentativa dun text; localitzar arguments per les causes i reforçar-los (procedimental)
| Arguments sobre les causes
Fal·làcies argumen-tatives
| Activitat
14
(davaluació)
|
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa de resposta al formador)
| Individual
| 30 min
|
Localitzar i classificar arguments deductius (procedimental)
| Arguments deductius
| Activitat
15
(daprenentatge)
|
Preguntes tancades (prova dassociació, interactiva)
| Individual
| 20 min
|
Classificar els arguments deductius dun text(procedimental)
| Arguments deductius
| Activitat
16
(daprenentatge, opcional)
|
Preguntes tancades (prova de selecció múltiple, interactiva)
| Individual
| [25 min]
|
Determinar largument deductiu que vertebra un text (procedimental)
| Arguments deductius
| Activitat
17
(davaluació)
|
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa de resposta al formador)
| Individual
| 40 min
|
Identificar i classificar les fal·làcies de diversos textos (procedimental)
| Fal·làcies argumen-tatives
| Activitat
18
(daprenentatge)
|
Preguntes tancades (prova de completar, interactiva)
| Individual
| 20 min
|
Identificar i classificar fal·làcies (procedimental)
| Fal·làcies argumen-tatives
| Activitat
19
(daprenentatge)
|
Preguntes tancades (prova dassociació, interactiva)
| Individual
| 20 min
|
Identificar fal·làcies a diversos textos, o arguments inacceptables (procedimental)
| Fal·làcies argumen-tatives
| Activitat
20
(daprenentatge, opcional)
|
Preguntes tancades (prova de discriminació, interactiva)
| Individual
| [20 min]
|
Construir un text amb arguments consistents sobre les causes i deductius a partir dun tema (procedimental)
| Arguments sobre les causes
Arguments deductius
| Activitat
21
(davaluació)
|
Preguntes obertes (prova dassaig extens, amb tramesa de resposta al formador)
| Grup reduït
| 50 min
|
Ordenar i estructurar la informació del bloc (conceptual)
| Tot el bloc
| Activitat
22
(daprenentatge, opcional)
|
Aplicació daprenentatges (elaboració dun esquema, amb tramesa de resposta al formador)
| Individual
| [30 min]
|
Localitzar i analitzar els arguments i les fal·làcies dun text i reflexionar críticament sobre lacceptabilitat de la presència de fal·làcies als textos (procedimental, actitudinal)
| Tot el bloc
| Activitat
23
(davaluació)
|
Preguntes obertes (prova dassaig extens, amb tramesa de resposta al formador)
| Individual
| 40 min
|
Valorar la importància de produir textos acadèmics formals amb arguments consistents i sense fal·làcies ni sofismes (actitudinal, conceptual)
| Tot el bloc
| Activitat
24
(daprenentatge)
|
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa de resposta al formador)
| Individual
| 25 min
|
Aquesta activitat es relaciona amb el bloc i també amb els altres dos blocs de la unitat. Permet fer lavaluació final de la unitat. Es pot anar elaborant a mesura que es desenvolupa el treball amb els diversos blocs i sha de lliurar els últims 15 dies de treball amb la unitat
Lavaluació és conjunta a tota la unitat i implica fer necessàriament les 13 activitats davaluació previstes per a tota la unitat i lactivitat davaluació final. Un 40 % de lavaluació sobté de lactivitat final; un 50 %, de les activitats davaluació formativa; i un 10 %, de laprofitament de les altres activitats daprenentatge no estrictament avaluatives.